Af en toe geen vermogen

9 reacties

Opgelost

Merk
Peugeot
Model
307
Type
307
Onderwerp
Motor
Motorcode
dw10ated 2.0Hdif 79kw
Eerste inschrijving
januari 2004
Brandstof
Diesel

Autoprofi

Lid sinds: 03-01-2012

Bijdragen: 298

Geplaatst: 18-12-2012 23:47

Hallo heren,

Ben bezig met een 307 die af en toe geen vermogen heeft bij het optrekken.

Het probleem gaat als volgt;tijdens het optrekken in 2,3 en 4 heeft de auto geen vermogen,als je dan het gaspedaal even loslaat en daarna weer intrapt trekt de motor weer prima.

Met de apparatuur in de auto zie ik dat de gewenste turbodruk niet gehaald wordt.

Ik heb de 3 ventielen die de turbo,smoorklep en klep inlaatspruitstuk aansturen gekontroleerd en deze werken goed.

Vacuumdoosjes van deze 3 componenten getest met vacuumpomp en werken alle 3 prima en geen lekkages gevonden.

Er zijn geen foutcodes aanwezig en motor rookt niet.

Het ventiel voor het aansturen van de turbo heb ik vervangen maar zonder succes.

Zou het gaspedaal het probleem kunnen zijn?

Heeft iemand dit al eens meegemaakt?

graag hoor ik van jullie.

gr evert

Gemeten

vacuum

Uitgelezen met

wow

Foutcodes

geen