loop niet goed stationair

22 reacties

Opgelost

Merk
BMW
Model
3-serie
Type
E46
Onderwerp
Motor
Motorcode
n42b18a
Eerste inschrijving
januari 2001
Brandstof
Benzine

Autoprofi

Lid sinds: 03-01-2012

Bijdragen: 298

Geplaatst: 23-02-2012 22:35

beste heren,

Heb een andere motor ingebouwd in een BMW 316 Ti en heb nu het volgende plobleem.

De motor loopt prima en trekt goed maar als je gas los laat loopt hij niet mooi stationair.

Hij komt even onder de 500 toeren en dan schommelt hij rond de 700 toeren.

Mil lampje brandt niet en ook geen foutcode maar de 4gasmeting lijkt nergens op,co is 0    co2 is 10   en lamba is 1.3     veel te arm dus.

Haal ik vervolgens stekker sensor inlaatspruitstuk los,valvetronic werkt dan niet,dan is de 4gas meting perfekt en loopt de motor stationair perfekt.

Er is dus denk ik iets mis met de valvetronic en heb dus al flink gezocht op het forum maar kon nog geen bevredigend antwoord vinden.

Zou het een kwestie van inleren zijn, er is inmiddels al 500km met de auto gereden en volgens mijn collegaas had de VVT zichzelf al in moeten leren.

Mijn testers,WOW en autodiagnos, kunnen het niet.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

vr gr Evert

Gemeten

4 gas meting

Uitgelezen met

wow

Foutcodes

geen