motor valt uit op snelweg na loslaten gas

15 reacties

Opgelost

Merk
Land Rover
Model
Discovery
Type
2.5 Td5 E
Onderwerp
Motor
Motorcode
10/15/16P
Eerste inschrijving
oktober 2002
Brandstof
Diesel

sander0313

Lid sinds: 09-11-2010

Bijdragen: 362

Geplaatst: 13-08-2014 21:39

Deze Discovery TD5 heeft een wel hele vreemde storing.

Gewoon rijden, dagelijks verkeer etc. geen problemen. Echter rijd je een uur op de snelweg met snelheden boven de 100kmh kan zo ineens het gas onder je pedaal wegvallen nadat je even het gas hebt losgelaten om bijvoorbeeld even snelheid te minderen. de motor valt terug naar stationair en loopt dan slecht/nagelen/zwarte rook, of slaat helemaal af. Opnieuw starten en hij loopt weer, soms nog steeds slecht met nagelen/roken/weinig reactie op gaspedaal. Na een paar startpogingen kan ie zo ineens weer goed lopen en rijden. Het verhaal herhaald zich als er weer opnieuw boven 100kmh gereden gaat worden.

Het gekke is dat als je maar blijft rijden en niet het gas los hoeft te laten er niets aan de hand is, de motor loopt probleemloos uren achter elkaar, echter laat je het gas los dan is het mis.

Ook doet de storing zich niet voor als er onder de 100kmh gebleven word.

Inmiddels geconstateerd dat er olie in de ecu stekker zit en een minemale hoeveelheid in de ecu, dit schoongemaakt en nieuwe kabelboompje is onderweg. Maar ikzelf kreeg het gevoel dat er een verstuiver open bleef staan.

 

Iemand suggesties? Het is een eigen auto, en ben ermee op vakantie... :-(