Geplaatst: 15-02-2007 23:42
[74456] Ik heb een originele oliedrukmeter in mijn g60 gezet, omdat de zoemer afging bij 2000 rpm en t olielampje gaat knipperen (bij warme motor).
Nu heb ik :
1,5 bar bij 2000 rpm (ipv 2 bar) en 0,5 bar stationair (ipv 1 bar)
Mijn blok zit net 3000km in elkaar, nieuwe drijfstang- en hoofdlagers. Vorige week ook maar de oliepomp vervangen. Er zat geen rotzooi in t carter. Nieuwe 10w-40 olie en een origineel vw filter.
Iemand een idee waar t aan ligt?
Ben van plan om morgen mijn drijfstang- en krukaslagers maar es te bekijken en de kogels van de oliesproeiers onder de zuiger op werking te controleren.
Waar zit het reduceerventiel wat zorgt voor de lagere oliedruk naar de g-lader en wat moet de druk zijn op die leiding?
alvast bedankt!