Geplaatst: 09-10-2006 21:19
[65546] Hallo,
Ik heb hier een Opel Zafira 2.0dti bwj 2002 dewelke tijdens het accelereren enorm begint te vibreren.
van zodra je er in vierde of vijfde aan 80/90 km/h gewoon mee rijdt zonder verder te versellen nemen de vibraties sterk af tot een min of meer aanvaardbaar niveau. De motor start meteen, ook bij koudstart en draait ook direct goed, alhoewel dat de motor toch net iets harder schud dan een perfect draaiende 2.0dti (165000km).
De motor draaid mooi stationair op alle vier de cilinders en "pakt goed aan".Eens je met de wagen wegrijdt en accelereert voel je een sterke trilling over heel de wagen.Ik heb de indruk dat de zafira wel hard genoeg trekt, dus daar geen probleem. Wanneer de wagen stilstaat, in neutraal en je geeft gas voel je ook wel een lichte vibratie door het koetswerk. De trillingen zijn het best te omschrijven alsof de motor trillingen door geeft aan het koetswerk, alsof er een "silent block" kapot is, doch ik heb reeds twee beschadigde silent blocks vervangen en de andere twee zijn ok. De uitlaat raakt ook nergens aan de carroserie, dus de meest voor de hand liggende oplossingen werden reeds gecontroleerd alsook de injectoren werden reeds getest en goed bevonden en het gasklep huis werd ook reeds eerder vervangen,ik weet niet of dit voor het zelfde probleem gebeurde.
Op het instrumenten bord komen ook geen meldingen van storingen of dergelijke.
Indien er iemand ervaring heeft met Opel zafira en deze symtomen herkent Had ik graag uw mening hierover gehoord/gelezen,hiervoor alvast dank.