Olie verbruik

13 reacties

Merk
Alfa Romeo
Model
156
Type
Onderwerp
Motor
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 2006
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 26-10-2006 9:15

We zitten al langere tijd met een probleem, onze alfa 156 verbruikt olie dit hebben we "opgelost" door bij een revisiebedrijf de cilinders te laten boren en overmaat zuigers te monteren. Na de reparatie was het verbruik maar liefst 3 liter op de eerste 1200 km. Vervolgens is dit tijdens de inloop periode wel gedaald maar de laatste 1200 km had de auto nog steeds 1 liter verbruikt. Ondertussen is er een uitlaatklep verbrandt waarschijnlijk door kool afzetting op de klep. De cilinders zien er goed uit en wij kunnen ons dan ook niet voorstellen dat het verbruik langs deze weg plaats vindt. De cilinderkop ligt bij het revisie-bedrijf en zij zeggen dat ze er niets aan kunnen ontdekken, er zit geen fout in. Wel viel ons op dat er in het inlaatspruitstuk olie stond. Weet iemand misschien of er bij alfa ooit problemen zijn geweest met een te hoge druk in het onderblok of een fout in het carter ontluchtingsysteem? Of zijn er nog andere dingen die dit olieverbruik met zich mee brengen?