Hoog stationair

2 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Polo
Type
Onderwerp
Motorcode
1400 8v
Eerste inschrijving
januari 1997
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 04-11-2006 17:59

[67297] Ik heb van een 1.4 polo van 1997 het gasklephuis gereinigd en sinds dien loopt deze 1900 rpm stationair.

Ook als er gasgegeven is loopt het toerental erg langzaam terug.

Er staan geen fout codes in.

Na wat speuren op problemcar zie ik steeds staan dat de gasklep op de basis stand moet worden ingeleerd.

Hoe moet ik dit doen?

Ik heb gelezen dat ik dan met contact aan het gaspedaal volledig (langzaam) in moet trappen en weer loslaten en dat daarna het probleem verholpen moet zijn.... Maar helaas.

Wie weet raad?

Bvd.... Gr Chris