Geplaatst: 02-12-2007 13:33
Ik denk dat er bij aflevering niet naar gekeken is,ik zou eerst even regelmatig oliepeilen en daarna elke 1000 km controleren,de meeste autofabrikanten hebben het over olieverbruik als het meer dan 1 liter op de 1500km is!
Wel even vullen tot het maximum ,anders kan je nooit een goede controle uitvoeren.
Bij de Kia Rio is op de peilstok tussen minium en maximum precies 1 Liter olie!