Geplaatst: 29-11-2007 22:10
Ik bezit een Honda Civic 1.7CTDi met 4EE2 motor en heb de volgende vraag:
Is het normaal dat de oliefilter leegloopt bij stilstand van de motor? Indien dit normaal is, kan het dan geen schade aanrichten, daar de motor toch enkele sec. zonder smering draait na iedere koudstart (opnieuw vullen van de oliefilter). Bij de ene dealer zeggen ze dat het normaal is en bij een andere dealer dat het niet normaal is. De informatie is ook niet terug te vinden in het onderhoudsboekje of de workshop manual.