Geplaatst: 07-12-2007 14:18
Ik rij al een aantal maanden rond met een accu die nog maar net aan voldoende stroom levert.
Starten en rijden gaat allemaal prima, maar bij stoppen met het licht aan, gaat het acculampje branden, en bij rijden weer uit.
Dit is al een behoorlijk aantal weken heel stabiel, nooit uitval problemen gehad maar ik zit er blijkbaar wel tegenaan.
Bij controleren van de accu bleek het vloeistofniveau in alle compartimenten net boven het minimum te zitten en heb ik dus bijgevuld. dat heb ik net gedaan dus of dit afdoende helpt weet ik nog niet.
Is het lage vloeistofniveau een duidelijke oorzaak van de minimale stroomreserve of kan er ook wat anders aan der hand zijn, bijvoorbeeld een slecht werkende dynamo.
kortsluiting sluit ik uit omdat de scooter in dat geval al lang een dood vogeltje had moeten zijn bij het starten.
het voltage is 11,86V. Is dat normaal of duidelijk te laag? overal lees ik namelijk dat waarden rond de 12,5-12,7 normaal zijn voor een 12v accu.
De accu stamt uit 2005 en is van het merk yuasa.