Primera met extreem benzineverbruik maar loopt toch goed!?help!

15 reacties

Merk
Nissan
Model
Primera
Type
TYPE P11
Onderwerp
Brandstof(systeem)
Motorcode
automaat 2.0i slx
Eerste inschrijving
januari 1998
Brandstof
Benzine

mees

Lid sinds: 15-12-2007

Bijdragen: 16

Geplaatst: 15-12-2007 2:25

Hallo,sinds anderhalve maand ben ik in het bezit van een Primera 2.0i automaat slx bouwjaar 1998 met 114dkm.op de klok.De auto heeft tot nu alle onderhoud bij de dealer gehad bij de vorige eigenaar.De wagen verkeert op alle fronten in een uitmuntende staat en rijd ook zo.Echter na diverse tankbeurten omgerekend te hebben blijkt de auto een verbruik te hebben van 1 op 6,5 .Dit heb ik door een tot de nek gevulde tank na gereden kilometers weer tot de nek te vullen.Bijv. 254,6 kilometer op de dagteller en 38,8 liter benzine getankt om hem weer tot de nek te vullen.Kan dit een misschien bekend euvel zijn van dit type auto waar iemand ook mee van doen heeft gehad.Graag hoor ik van u wanneer u hier een oplossing heeft.


Met vriendelijke groet Marcel.