Geplaatst: 17-05-2005 16:55
[31598] Bij een dieselmotor (bijvoorbeeld SDI of TDI) is de interval van de distributieriem 60.000 of 90.000 km. Nu lopen er tegenwoordig 1 spanrol mee en diverse looprollen. En evt. een waterpomp. Wat is jullie ervaring met de levensduur van deze (dure) span- en looprollen en wanneer is het echt wijs om ze te vervangen? Graag jullie mening hierover (evt. ook over andere merken/typen benzine en/of dieselmotoren). Alvast bedankt voor jullie reacties. Vr. gr. Maikel.