Geplaatst: 01-01-2004 22:22
[7875] We hebben het probleem dat de auto niet start als het kouder is als 10 graden.Met dit probleem heeft hij al bij de dealer gestaan en hier hebben ze de tempsensor vervangen,de bobine,de sleutel hebben ze opnieuw gecodeerd maar niets dat hielp.
Nu staat deze auto bij ons.We hebben hem uitgelezen en hij blijkt storingsvrij te zijn.Ik heb hem in de garage laten staan waar het altijd een graad of 15 is s'nachts en dan start hij zonder problemen.Ik heb met een paar mensen gesproken over dit probleem en er zijn er die zeggen dat het aan de distibutie kan liggen die versprongen is.Toen ik dit hoorde heb ik meteen de compressie gemeten en deze bleek wel erg hoog namelijk 14,5bar tot 15bar.De auto vonkt en krijgt benzine want de injector's worden aangestuurd.Ik denk dat de vonk niet op tijd komt.Nu is mijn vraag kan ik de distributietiming kontroleren zonder dat ik die plaatjes heb waar ik de nokkenassen mee kan vergrendelen? Staan er merktekens op de poly's? Heeft er iemand ervaring met dit probleem?