Geplaatst: 18-04-2003 13:44
Wie heeft een verklaring voor het breken van een tuimelaar van een Astra 1.7 TD bj 1997? Dit is nu binnen een hafjaar twee keer gebeurd.We hebben de eerste keer de auto hier niet voor in de garage gehad, maar nu staat hij bij ons en horen we dat dit al recent ook al eens was gebeurd.We constateren wel dat de klepstoter vastzit, maar is dat de oorzaak of door de gebroken tuimelaar veroorzaakt?
Graag reakties met ervarvaring?Vooralsnog plaatsen we een nieuwe stoter,tuimelaar en ook een nieuwe riem.
Zelf denken we aan een in het verleden een gebroken riem, die wellicht de tuimelaars een knauw hebben gegeven, waarbij ze niet zijn vervangen