Geplaatst: 18-09-2007 20:19
[88752]Motor slaat meestal slecht aan, zowel koud als warm. Uitgelezen, met eigen diagnose en vag-com software, geen fouten. Als motor aanslaat, en er word kortstondig diverse keren gas gegeven, dan is er zwarte rook uit uitlaat en enorme benzine geur. Wanneer motor loopt en warm is slaat deze soms af of gaat toerental naar 2000-3000 tpm. Er moet dan ongeveer 20 seconden gestart worden voordat deze opnieuw aanslaat.
Tijdens uitlezen bij "live data" bij koude motor alles in orde, bij warme motor geeft temperatuur koelvloeistof 40 graden aan, terwijl de meter in dashbord 90 graden aangeeft. Tevens geeft de inlaatluchttemperatuur dan bij warme motor -40 graden aan.
Dit zijn de juiste gegevens of een softwarefout van mijn vag-com??? Weet ik niet zeker.
Reeds uitgevoerd:
Temperatuursensor vervangen (in kunstof huis op cilinderkop).
Lambda sonde vervangen.
Gasklephuis gereinigd met speciale reiniger hiervoor.
Ontsteking is in orde (bougies, bougiekabels, verdelerkap, rotor).
Slangen en leidingen in orde.
Heb goede raad nodig.
Bij voorbaat dank.