Geplaatst: 19-09-2007 19:27
[88821]ls.
betreft t4 met gewone 1.9 turbo diesel, met gewone mechanische inspuiting. Van deze wagen is ca 30000 km en 1,5 jaar geleden de pomp gereviseerd. Nu slaat de motor stationair / bij afremmen soms zomaar af. Ook is het stationair toerental erg onrustig (vooral koud) varieert tussen de 300 en 1500 rpm, ook rookt de wagen (erg blauw). Als de motor warm is, is het stationair toerental veel rustiger. Maar nog altijd veel blauwe rook. Het starten is geen probleem, hij slaat direct aan zowel koud als warm.
We hebben al veel gecontroleerd: timing van de pomp en distributie, egr is afgekoppeld, brandstof leidingen, hevels op de pomp, lucht in systeem, brandstof kwaliteit, klepspeling, verstuivers, enz. Helaas nog geen oorzaak ontdekt. Morgen nog compressie meten en dan...
Misschien iemand met ervaring?? Gaarne uw hulp! Alvast bedankt.