Geplaatst: 12-05-2007 22:41
[80216] Vandaag heb ik voor mezelf een MB 200E ece gekocht.
Aan de buitenkant zit hier en daar wat kleine schade, technisch is het ding in orde.
18 Jaar oud en tot op de dag van vandaag bij de dealer in onderhoud geweest, diverse zaken ook vervangen voor (uiteraard) originele onderdelen. 189.000 gelopen.
Afijn, er vallen mij een paar dingetjes op en ik wilde weten wat de echte mercedesmannen daarvan denken.
Zo maakt de waterpomp wat lawaai lijkt het; het is niet de ketting voor zover ik weet en als ik de fan tegenhoudt, voel ik het "rommelen" in het blad. Zit ik nu dus gewoon aan een waterpomp vast of....is er wat anders?
Ten tweede; de oliedruk blijft ook bij goed warme motor en stationairloop net onder de drie staan, zakt nooit echt terug; is dat wel goed? Lijkt me toch dat het wat minder zou moeten zijn; bekent probleempje misschien van deze motoren? Of gewoon goed?
Derde; is de verlichting van de knopjes van de kachel in het middenconsole goed te doen? Voordat ik wat afbreek ;)
Dan als laatste; zijn er nog tips die ik kan gebruiken?
Alvast bedankt voor alle moeite!