slaat af bij koude motor bij 2500 tpm

5 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Caddy
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 23-02-2006 23:29

[50146] Hoi

Ik heb een probleempje met een volkswagen caddy uit 2000 met een 1.9tdi motor. Het is een AHU motor met 90pk. Het brandstof systeem is met gewone verstuivers. Het probleem is dat de motor afslaat bij koude motor als je het toerental verhoogd naar 2000-2500 toeren. Hij gaat dan stotteren loopt op 3 cilinders en slaat af. De motor slaat wel meteen aan als je de motor wild starten, stationair lopen is ook geen punt. Als de motor ongeveer 50 graden is dan kun je er gewoon goed mee rijden en heeft hij vol vermogen.

De controles die ik al gedaan heb zijn:

testen van de gloeistiften (zijn goed) en aansturing ervan, die zouden onder de 5 graden moeten gloeien, dat gebeurd niet. Het relais klikt wel bij op contact zetten, van binnen bekeken en is netjes schoon.

constante voeding is 12V, schakel spanning is 12V en op het kleine pootje komt 5V het is het relais op positie 12 van relais kast (ik geloof dat het 103 is). Bij losnemen van stekker vd temp sensor stuurt de RE het relais goed aan (controle lampje op dashboard). De spanning komt alleen niet aan op de stiften. Dus toen het relais door verbonden over de grote pootjes en de stiften gloeien nu wel. klacht nog niet weg.

Controle timing van distributie, deze is goed. verstuivers getest en zijn ook goed. Draad doorgemeten van aansluiting 3 van stekker temp.sensor naar pen 14 op RE inspuiting deze is heel en ligt niet aan massa. Compressie gemeten is netjes 25 bar. andere brandstofslang tussen filter en brandstof pomp gezet, nog steeds geen resultaat. olie (is nog grote stalen filter, dus geen inzet) en filter vervangen(10w40 half syntetisch) Kleppen stellen gaat niet want is hydraulisch Wat zou het nu nog kunnen zijn??

Brandstofpomp inwendig van tijd gelopen? (poelie is niet zichtbaar uitgeslagen)Heb de auto ook al uit laten lezen Bij universele garage)maar is geen storing aanwezig.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt

willie