Slecht stationair lopen en roken

5 reacties

Merk
Mercedes-Benz
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 1994
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 09-02-2006 22:25

[49033] Deze bus loopt zeer slecht stationair en rookt heel erg. Duurt heel lang voor hij op snelheid is. Bij MB dealer vertelden ze de klant dat de koppakking vervangen moest worden. Eerst hebben wij de verstuivers er uit gehaald en er zaten twee slechte in. Verstuivers allemaal gereviseerd, maar geen resultaat. Toen de timing van de distributie gecontroleerd. Als de nokkenas goed staat, dan staat de krukas 10 graden na BDP. Nu ketting bestelt en ga deze morgen eerst vervangen. Misschien is er iemand die er meer ervaring mee heeft, maar wij hebben de ervaring als de koppakking slecht is (oliekanaal), dan loopt hij koud toch nog wel wat beter. Deze motor loopt zeer beroerd.