Computer 206 stuk, maar waarom ?

3 reacties

Opgelost

Merk
Peugeot
Model
206
Type
206
Onderwerp
Elektronica
Motorcode
1.4 TU magneti Marelli
Eerste inschrijving
januari 2001
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 17-12-2007 9:48

De auto had al eerder de klacht dat deze af en toe inhield voordat hij onderweg definitief stilviel. Na controle bleek de computer van het motormanagement het loodje gelegd te hebben (gecontroleerd door zowel de ECU als de BSI van een andere 206 te gebruiken). Na montage van de nieuwe ECU liep de auto weer als vanouds. Dat wil zeggen twee weken, nu houdt hij weer in. Ondertussen alle massapunten en het relais onder ECU (reeds eerder vervangen overigens) gecontroleerd en gereinigd. De auto loopt weer goed, maar ik ben nog niet zeker van mijn zaak. Een ECU gaat over het algemeen niet uit zichzelf stuk. Wie heeft hier ervaring mee ???