springt uit eerste versnelling.

6 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Golf
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 2001
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 03-03-2006 1:04

[50732] Wij hebben een golf 4, die springt uit zijn eerste versnelling. Wat we ook afstellen hij springt er uit ? Bak maakt tijdens het rijden geen lawaai. Als hij uit de versnelling springt blijft een ratelend geluid hoorbaar, dus koppeling intrappen. Het lijkt erop als of de schakel-mof op zijn plaats blijft en het tandwiel er uitspringt ( wat eigenlijk niet kan ) en dan tegen de schakel-mof blijft ratelen. Alle andere versnellingen werken goed, alleen de bediening werkt ook niet erg fijn.

Wanneer de pook wordt vastgehouden, blijft hij wel in zijn 1, en er is ook geen gevoel in de pook van een tandwiel dat eruit wil springen. Heel vreemd allemaal. Gewoon licht vasthouden in zijn 1.

Heeft iemand een idee ? voordat wij de bak gaan demonteren ?