verlichting raamschakelaars

2 reacties

Merk
Audi
Model
80
Type
Onderwerp
Motorcode
2.0E
Eerste inschrijving
januari 1994
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 26-11-2025

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 07-03-2007 21:24

[76029] Ik heb een vraagje over de verlichting van de schakelaars van de electrische ramen van een Audi 80 uit 1994.

Het probleem is dat de lampjes niet branden.

De zekeringen zijn goed.

De auto is een tijdje geleden bij de Audidealer geweest en daar zijn ze na een uurtje of drie tot de conclusie gekomen dat in de portieren alles in orde is.

Weet iemand soms de draadkleuren van de schakelaarverlichting?

En hoe zijn de lampjes geschakeld, over het contact of via de lichtschakelaar?

Ik dacht zelf dat de lampjes uit en aan gaan als de auto op slot/ van het slot af gaat.

Gaat dit via een relais, en zo ja welk relais?

Het mooiste zou zijn als iemand mij aan een electrisch schema kan helpen.

Alvast bedankt.

Ed