Geplaatst: 14-03-2007 11:25
[76446] transporter t5 tdi
wij hebben hier een probleem met een transporter t5 2.5 tdi uit 2004
er zit teveel olie op de motor.
dit is veroorzaakt doordat er diesel bij in is gekomen.
dit is langs de pompverstuivers gekomen.
dit kon gebeuren omdat de verstuivers maar aan 1 zijde bevestigd zitten in plaats van aan 2 zijden.
hierdoor konden de verstuivers minimaal gaan bewegen en zo een slijtageplek veroorzaken waardoor de o-ringen niet meer voldoende afdichten.
nu zoeken wij naar een geschikte oplossing voor dit probleem aangezien een nieuwe kop 4500 euro kost en een 2e hands hetzelfde probleem vaak heeft.
weet iemand hier een oplossing voor ????
mijn mailadres: mjorink@hotmail.com
alvast bedankt voor de reacties.
gr marc