transporter t5 verstuivers ingesleten in de cilinderkop

5 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Transporter
Type
Onderwerp
Motorcode
2.5 tdi
Eerste inschrijving
januari 2004
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 26-11-2025

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 14-03-2007 11:25

[76446] transporter t5 tdi

wij hebben hier een probleem met een transporter t5 2.5 tdi uit 2004

er zit teveel olie op de motor.

dit is veroorzaakt doordat er diesel bij in is gekomen.

dit is langs de pompverstuivers gekomen.

dit kon gebeuren omdat de verstuivers maar aan 1 zijde bevestigd zitten in plaats van aan 2 zijden.

hierdoor konden de verstuivers minimaal gaan bewegen en zo een slijtageplek veroorzaken waardoor de o-ringen niet meer voldoende afdichten.

nu zoeken wij naar een geschikte oplossing voor dit probleem aangezien een nieuwe kop 4500 euro kost en een 2e hands hetzelfde probleem vaak heeft.

weet iemand hier een oplossing voor ????

mijn mailadres: mjorink@hotmail.com

alvast bedankt voor de reacties.

gr marc