Klakkend geluid bij laag toerental

3 reacties

Merk
Mercedes-Benz
Model
Vito
Type
Onderwerp
Motorcode
110 CDI
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 29-05-2007 19:07

[81281]Hallo,

Ik heb een mercedes vito 110 CDI van 2000. Deze klakkerde bij laag toerental en lage belasting. Oftewel bij het wegrijden. Boven de 2000 toeren loopt de auto goed, trekt goed en rookt niet. Ik heb dit kunnen verhelpen door 1 nieuwe verstuiver te vervangen. Het klakkeren was helemaal weg! 3 maanden later was het probleem weer terug. Ik ging er dus van uit dat dit weer een verstuiver was. Cilinder 1 had ik vervangen, cilinder 2 was al vervangen dus ik dacht: ik zet er meteen 2 nieuwe versuivers in de derde en vierde cilinder en probleem opgelost. NIET DUS!!! Het probleem is er nog steeds en net zo erg. Ik heb alle 4 de verstuivers laten testen en ze zijn allemaal goed! (De EGR-klep heb ik ook gecontroleerd, deze is ook goed en er is nooit benzine getankt.) IK WEET HET NIET MEER!!! suggesties????????????