olielampje knippert alleen bij warme motor

5 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Golf
Type
Onderwerp
Motorcode
2H
Eerste inschrijving
januari 1991
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 26-11-2025

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 22-02-2007 22:33

[74941] heren collega's,

sinds kort heb ben ik druk in de weer om de recent aangeschafte golf type 1 cabrio van mijn vriendin op te knappen.

nu heb ik nog 2 probleempjes waar ik graag wat extra hulp bij zou willen hebben.

1. het olie lampje van de wagen gaat knipperen als de motor op bedrijfstemp. is (90 graden kv, olie +- 110).

nu heb ik recent een grote beurt aan de wagen gegeven en voor de olie een volsyntheet genomen (o w 30 (ofzo))

zou dit dit probleem veroorzaken?!

2. de wagen heeft een stationair schommelend toerental en valt naarmate hij mee rop temp. begint te komen steeds sneller uit bij terugschakelen/ gas los laten/ remmen.

ik heb al de rotor, verdelerkap, bougies vervangen. ontstekingstijdstip gecontroleerd, speling op de ontsteking nagekeken, vacuumslangetjes waar ik ze tegen kwam op scheuren/ breuk nagezien. Het regelventiel dat tussen de luchtbuis en het carterventilatiepotje (boven op het klepdeksel) zit schoongemaakt.

verder heb ik ook al alle stekkers die ik kon bereiken losgehaald en schoongemaakt en ingespoten en evt. contacten die iets vuil waren gereinigd.

graag zou ik jullie tips en trics willen horen.

hoe sneller hoe beter want ik wil dat me meisje er snel van kan gaan genieten.

mvg