vervolg haperen 205 Griffe

26 reacties

Merk
Peugeot
Model
205
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 1991
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 07-02-2006 19:39

[48829] Is een vervolg hierop:

http://www.problemcar.nl/index.php?topic=39838

Zal er even een samenvatting van maken.

- Probleem is haperen en bewegen van de toerenteller vanaf 3000 toeren tot ongeveer 5000 toeren, daarna richting begrenzer weer goed.

In het begin voor het probleem had ik last van een afslaande motor, dit na een stukje gereden te hebben. Hij starte dan eerst goed, maar zakte daarna in toeren en vervolgens bij geen gas geven sloeg de motor af. Dit was enkele seconden.

Ik had toen al in de planning om het inlaatspruitstuk een keer te demonteren om de slangen en kabels daaronder te controleren. Dit heb ik ook gedaan en heb tevens de motortemp.sensor en koude luchtschuif afgesteld. Ik heb een nieuwe pakkingen gebruikt voor gasklephuis en inlaatspruitstuk. Nadat alles klaar was, was het probleem weg, maar kreeg ik andere problemen er voor terug. Namelijk koud na een tijdje eventjes op 3 poten lopen en bijna afslaan en een hik bij 5000 toeren. Heb de auto uitgelezen met de Tepp. Deze gaf perm. storing prim. spanning bobine (Controleer aansluiting 1). Vervolgens heb ik van allerlij controles gedaan en verschillende dingen van de onsteking vervangen. Dit hielp een beetje.

Ben nu zover dat het koud weer goed is, maar warm dus nog steeds haperen en een iet wat dansende toerenteller.

Wat heb ik nu allemaal gedaan:

- Complete onsteking is vervangen incl. bdp sensor

- Brandstofsysteem geheel gecontroleerd (opbrengst, drukken en injectoren)

- Gasklepschakelaar is verv (was al kapot)

- Motortemp. sensor is verv.

- Andere computer en luchtweger geprobeerd

- Elektroklep en lambda tijdelijk afgekoppeld

- benzine injectie relais omgewisseld

- gasklephuis afgesteld

- bedrading naar bobine, onstekingsmoduul en doorverbindstekkers doorgemeten in dashboard.

- Compressie/lektest en klepspeling is goed

- Inlaatsysteem gecontroleerd op valse lucht met remreiniger.

- Dynamo laad goed bij.

- originele uitlaat gemonteerd om uit te sluiten.

Ook de berdrading van bovenstaande sensoren is appart doorgemeten. Van onsteking en bdp heb ik later ook nog eens met een 5W lampje doorgemeten incl. stekkers (alle verbindingen en draden)

Aan module zit een extra massa draad. Met de scope heb ik de 2 plussen op de bobine gecontroleerd, blijven 12 V.

Heeft iemand misschien nog een tip of idee na al deze controles?

MVG

Robert