motor blijft hoog in toeren lopen

9 reacties

Opgelost

Merk
Citroën
Model
Xsara Picasso
Type
Onderwerp
Motor
Motorcode
1.8 16V
Eerste inschrijving
januari 2003
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 17-02-2006 13:40

hallo,

het gaat over een xsara picasso 18i-16v van 2003.

deze auto gaat soms onder het rijden verhoogd in toeren draaien en reageert dan ook niet meer op het gaspedaal. als men de auto dan stop zet en opnieuw start is het weer over. storingslampje gaat branden maar met boschkast uitgelezen en hier kwam men niet uit. men dacht aan de EGR-klep. maar was er niet zeker van.

heeft iemand dit wel eens meegemaakt? auto heeft nog maar 40000km. gelopen.

gr. peter