Geplaatst: 16-02-2006 20:30
[49543] Ik bezit een a6 2.5tdi tiptronic 110kw/150pk, welke is gechipt tot 180pk, bj 1998.
De eerste twee dagen na het chippen ging alles prima echter daarna kwam er een probleem. Als ik nu op de snelweg rijdt tussen de 130 en 150km/pu begint zomaar ineens de motor in toeren terug te vallen. Dan reargeerd de auto niet meer op het gaspedaal. Het lijkt dan of de motor even op het noodprogramma gaat rijden. Na ongeveer tien seconden herpakt de motor zichzelf en kun je weer verder alsof er nooit iets gebeurd is.
Ik heb de computer laten uitlezen en deze geeft als storing inlaatspruitstuk druk onderschreden.
De massameter en de retourleidingen zijn inmiddels vervangen.kan iemand mij helpen met de oorzaak???
bvd.