Geplaatst: 20-02-2006 21:27
[49868] Goeiendag collega's,
Heb een vraagje betreft een astra Y2.0DTL16V (volgens serviceboekje)uit 2000.Heeft een 16V maar één nokkenas?vond dat een beetje raar want ik kon er niet uitmaken dat het een 16V is.
Vanochtend sloeg de auto niet aan (hij draaide wel rond).Het volgende heb ik kunnen controleren vlak voordat ik naar huis ging.
Uitgelezen met een simpele EOBD unit en gaf geen fouten aan.
Aansturing gloeikaarsen en dat was in orde.
Gloeikaarsen doorgemeten en er waren 2 defect.
BDP-sensor met scoop gecontroleerd en ik meten een inductiesignaal.
Retourslang bij de pomp losgekoppelt (had ik hier gelezen) en deze onder vacuüm gezogen en deze viel langzaam weg.Je hoorde hem ook lekken (zo mooi piep geluid).Ook waren dit van die oude slangen.
en toen was het tijd om naar huis te gaan.
Wil morgen in ieder geval kaarsen vervangen en een orginele set retourslangen bestellen bij OPEL.Werd alle vele malen geadviseerd om ze orgineel te bestellen/vervangen.
Iemand anders mogelijk nog een tip wat ik nog zo kan doen.Las ook nog iets van die verstuiverringen.Heeft dat zo veel invloed op dit probleem en is daar iets aan te zien?
Alvast bedankt