Koelsysteem

7 reacties

Merk
Renault
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 1993
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 23-02-2006 17:52

[50103] Ik een R17 Gts met een F3N motor met koel probleem.

Er is elke keer lucht aanwezig. Koelsys. gereinigd, koppakking

getest,nieuwe slangen erop,nieuwe thermostaat,nieuwe radiateurdop en niets helpt.

Na het ontl. een proefrit daarna af laten koelen dan istie onder niveau, bij gevuld. Volgende dag op het werk na 40Km

nagekeken staat het niv. tot onder de dop. De temp.meter doet niks anders dan op en neer lopen, hoog laag enz.

Er zit een ontl.nip. in de radiateurslang, draai je die open dan komt er lucht uit. De slangen voelen stevig aan, maar niet keihard zoals bij een lekke koppakking, verder weet ik het ook niet meer. Ik heb niet veel haar maar ze reizen mij te berge.

Wie weet hier raad op. Bvd Jan