Sierra 2.0 met slechte stationairloop

5 reacties

Opgelost

Merk
Ford
Model
Sierra
Type
Sierra
Onderwerp
Motor
Motorcode
2.0
Eerste inschrijving
januari 1992
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 26-11-2025

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 22-03-2007 21:06

Probleempje voor de "oude" ford technici. Deze auto is eigenlijk de moeite niet meer waard om tijd aan te besteden, maar de eigenaar wil nog geen afscheid nemen.Dus is ons gevraagd eens naar zijn klacht te kijken.

Deze auto loopt stationair niet mooi rond, en bij de 4-gastest heeft deze 8% O-2 en de overige waarden zijn bijna niks. Verbrandingswaarde veel te laag en lambda-getal van 1,70.

Stationair omloopklep werkt wel gewoon en ook is er met bv remmenreiniger geen reaktie te vinden bij het inlaat (pakking?) spruitstuk. We vermoeden tocg valse lucht, maar wellicht kent iemand dit en is dit een bekent kwaaltje?

Grootste probleem dat de beste man eigenlijk heeft is dat de motor na afremmen regelmatig afslaat. En dus dachten we ook aan de rembekrachtiger, maar die lijkt ook niet de oorzaak.