olielek vooraan moter

8 reacties

Merk
BMW
Model
3-serie
Type
Onderwerp
Motorcode
1600i
Eerste inschrijving
januari 1997
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 13-06-2007 16:05

[82265]De auto is afgekeurd (Belgie) voor een olielek vooraan de moter. De rubber steekt er een beetje uit.
Deze rubber zou naast de cylinderkoppakking zitten en enkel maar retour-olie voorbij krijgen.
is het mogelijk om dit slecht stukje rubber waar de olie uitkomt weg te snijden en op te vullen met iets?
En is dit betrouwbaar? Of moet echt de cylinderkop er af? (veel werk , duur, en de auto wordt verkocht voor het Oostblok maar moet wel door de keuring voor transit nummerplaten)