niet op benzine lopen W126

6 reacties

Merk
Mercedes-Benz
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
2.8 6 cil
Eerste inschrijving
januari 1981
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 26-11-2025

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 27-03-2007 0:51

[77283] Heren,

Heb hier een MB 126 met het volgende rare probleem. De auto kan alleen starten op LPG, op benzine gaat de starter wel rond, maar hij slaat niet aan.

Op LPG loopt de auto goed, maar op benzine is deze niet af te stellen. Ik heb nu de kleppen gesteld, bougies vervangen, ontsteking afgesteld, maar zonder resultaat.

Er zit een K-jetronic injectie op, en als ik de inbussleutel (door het gat in het luchtfilter) op de stelbout druk valt de auto meestal uit, als ik het stationair toerental naar beneden wil brengen gaat deze tot ca. 1000 rpm, alles daaronder valt de motor uit. ook het CO varieerd constant tussen 0,11 en 10 of hoger.

De auto heeft volgens de eigenaar zeer goed gelopen op benzine en heeft na de gasinbouw niet mooi meer gelopen op benzine.

Heeft iemand ervaring met het afstellen van de k-jetronic op deze auto, en kan het zijn dat de nieuwe LPG installatie het probleem veroorzaakt?

Alvast bedankt voor reactie.

Erik