olie in koelvl en andersom na koppakking vervangen

2 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Golf
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 2002
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 03-06-2006 12:48

[57401] ik heb na het vervangen van de koppakking bij een golf 4 tdi pompverstuiver het volgende probleem; olie in de koelvloeistof. ook is het oliepijl hoger geworden. De auto bouwt geen druk op op de koelslangen, koelt wel goed en de kachel werkt naar behoren. Geen zwarte of witte uitlaatrook, loopt verder perfect.

Kop was gevlakt en afgeperst, na montage van de koppakking ook geen uitlaatgassen meer in de koelvloeistof, dus cilinderafdichting is wel ok.

het motorblok vertoond geen scheuren oid.

Bij montage gebruik gemaakt van nieuwe koppakking en kopbouten.

Inmiddels kop er weer afgehaald, koppakking was dezelfde als de originele, dus geen kanalen afgsloten of overbrugd. Ook kan de pakking er niet verkeerd in gezet worden.

Ik heb geen idee waar het in zit, kan iemand hier mij mischien verder helpen??

Mvrgr Erik