Inhouden en Stotteren

3 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Golf
Type
Onderwerp
Motorcode
1.8 GTI 16v
Eerste inschrijving
januari 1990
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 08-06-2006 16:17

[57720] Hallo, Ik heb een volkswagen Golf GTI 16v van 1990 met een PL motor.

Het probleem is dat deze auto af en toe heel erg inhoud.

En meestal als het contact een keer uit en aan gedraait word loopt ie weer goed.

Soms loopt ie uren perfect en het is meestal als ik moet afremmen voor rotonde of stoplicht dat ie

begint met stotteren en trekt ie voor geen meter meer. Al het vermogen is dan weg.

Dan contact uit/aan en meestal doet ie het weer goed.

Ik denk zelf dat het probleem in de benzinepomp zit. Ik heb het kleine pompje dat in

de tank bij de tankmeter zit al vervangen, door een 2e hands pompje maar dat maakte geen verschil.

Dus ik denk dat het probleem in de hoofdpomp zit die onder de auto zit.

Het inhouden is ooit veel erger geweest en toen heb ik de brandstoffilter vervangen, daarna

liep ie een tijdje weer goed. even later kreeg ie soms weer dezelfde problemen.

Het rare is dat als het contact uit/aan gedraait word datie weer goed gaat lopen. Soms maar even en dan

gaat ie daarna weer inhouden.