matig koppel/ trekt maar vanaf 3000 toeren

3 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Golf
Type
Onderwerp
Motorcode
turbodiesel (geen tdi)
Eerste inschrijving
januari 1997
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 13-06-2006 23:24

[58028] Hallo,

Mijn zus heeft een golfje gekocht. Ik vind dat het zeer matig trekt en pas vanaf 3000toeren, wat toch traag is voor een turbodiesel. Iemand suggestie's? Katalysator verstopt? De motor heeft maar 110000km's. Gewone dingen zoals luchtfilter enz.. zijn ok. Mag de turbodruk verhoogd worden? Er is een brandstofpomp met mebraan om de turbodruk te laten inwerken op het debiet van de pomp. Er zit geen intercooler op.

Bedankt!

Eddy