Geplaatst: 15-10-2005 12:49
[40321] Fiat doblo 1,9D(gewone)42000km
NORMAAL: start prima, stationair toerental 800t.
NIET normaal: start prima, maar toerental "dansend" 1100-1400t.
motormanagementlampje(pompalert) blijft branden en gaspedaal
reageert niet meer, bij indrukken!. paar keer herstarten geeft soms soelaas, start stationair op 800toeren., maar......
bij rijden, bij slechts ietsje gaspedaal terug nemen,
valt toeren meteen terug naar 11-1400 toeren weer dansend!!
en gaspedaal weer "dood" (en hopen op een vluchtstrook)
en al 3 keer(binnen paar uur), stilstaande in garage, motor lopend,
(dansend toerental 1100-1400, maar lampje wel uit soms)
plotseling, zonder gaspedaal aan te raken, ""volgas"" tot
plm3500-4000t(leuk in druk verkeer, gelukkig geen automaat)
bij fiatdealer uigelezen(toen deed ie het ff normaal uiteraard)
geen storingen(ook niet opgeslagen, in computer) te vinden!!
wie denkt, dat komt me bekend voor, wellicht met meer varianten,
en heeft suggesties? fiat ligt voorlopig aan heel stevige ketting
verankerd!!leve de elektonica, geef mijn maar een ""gewone""
oude talbot lago rekord motor,of wat ook, gewoon ouderwets!:-)))