elektronische dieselpomp of idem gaspedaal op hol??

2 reacties

Merk
Fiat
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 2001
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 15-10-2005 12:49

[40321] Fiat doblo 1,9D(gewone)42000km

NORMAAL: start prima, stationair toerental 800t.

NIET normaal: start prima, maar toerental "dansend" 1100-1400t.

motormanagementlampje(pompalert) blijft branden en gaspedaal

reageert niet meer, bij indrukken!. paar keer herstarten geeft soms soelaas, start stationair op 800toeren., maar......

bij rijden, bij slechts ietsje gaspedaal terug nemen,

valt toeren meteen terug naar 11-1400 toeren weer dansend!!

en gaspedaal weer "dood" (en hopen op een vluchtstrook)

en al 3 keer(binnen paar uur), stilstaande in garage, motor lopend,

(dansend toerental 1100-1400, maar lampje wel uit soms)

plotseling, zonder gaspedaal aan te raken, ""volgas"" tot

plm3500-4000t(leuk in druk verkeer, gelukkig geen automaat)

bij fiatdealer uigelezen(toen deed ie het ff normaal uiteraard)

geen storingen(ook niet opgeslagen, in computer) te vinden!!

wie denkt, dat komt me bekend voor, wellicht met meer varianten,

en heeft suggesties? fiat ligt voorlopig aan heel stevige ketting

verankerd!!leve de elektonica, geef mijn maar een ""gewone""

oude talbot lago rekord motor,of wat ook, gewoon ouderwets!:-)))