Geplaatst: 25-06-2007 15:53
[83089]Ik heb hier een Passat van 1999 met 293.000 km op de teller.
Waarschijnlijk is de koppakking lek of de kop gescheurd.
Bij zware belasting wordt de koelvloeistof er uit 'gespugd' en bij stationair lopen komt er veel damp uit de uitlaat.
De klant is erg gehecht aan de auto en wil er nog lang in rijden. Mijn advies was inruilen.
Echter wil hij de auto nog graag houden.
Wat is de beste optie:
- Kop eraf en afpersen (eventueel vervangen) en nieuwe koppaking. En hopen dat het onderblok nog goed is
- goed zoeken bij de sloop naar een gebruikte motor (Welke motorcode zal er nog meer in passen?)
- komplete revisie (eigenlijk geen optie omdat dit te duur wordt)