1.2 8V slaat aan na vervanging cil.kop, maar blijft afslaan.

8 reacties

Opgelost

Merk
Fiat
Model
Doblò
Type
Onderwerp
Motor
Motorcode
1.2 8v
Eerste inschrijving
januari 2002
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 17-10-2005 8:55

Hallo,lezers

Hier een probleem met de doblo 1.2 8v fase 3.

Hij kwam binnen met slecht lopen op 4cyl.

distr timing was nietin orde.

na vervanging en afstelling liep hij nog nietgoed,bleek dat cyl. 1 & 4 geen compressie hadden.

Kleppen verbrandt,toen nieuwe cyl.kop gemonteerd.

En hier loopt het oplossen van het probleem vast.

Hij loopt zo''n 400 toeren, bij gas geven slaat hij af.

alle lossen componenten al uitgewisseld, timing etstra gecontroleerd., ontsteking ook , compressie is goed.

Wat opvalt is de aansturing van de injectoren. die is veel langer dan van een goed lopende motor. maar de benzinedruk is goed en de opbrengst is ook voldoende. rara waar zit de storing?

met technische groet!