dansende temperatuurmeter

8 reacties

Merk
Opel
Model
Omega
Type
Onderwerp
Motorcode
X30XE
Eerste inschrijving
januari 1997
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 21-11-2006 8:29

[68401] Deze Omega heeft als probleem dat de temperatuurmeter soms oploopt tot ruim 100 graden, zelfs als de motor nog niet op bedrijfstemperatuur is. Na het aanpassen van de koelvin (meteen op de hoogste stand inslaan i.p.v. in stappen) is het een stuk beter maar het probleem blijft zich af en toe voordoen.

Als de koelvin inslaat zie je de binnen- en dashboardverlichting even dimmen. Dit was voordat de accu vervangen werd nog beter te zien. De accu is vervangen omdat de polen erg warm werden en ik het vermoeden had dat deze een inwendige weerstand had.

We hebben de thermostaat, de temperatuurvoelers en de thermoschakelaar al vervangen.

Heeft iemand een idee??