Geplaatst: 10-07-2007 13:55
[84130]een hele tijd geleden heb ik dit probleem reeds aangekaart
ik heb een 1900 dti scenic waar ik nu ongeveer 120.000 kms op heb en die eigentlijk altijd last heeft gehad van overmatig roken (diesel zwart) bij optrekken
ik heb reeds 15000 een speciaal daarvoor produkt van abcon via een vernevelaar
geplaatst om de inlaatkanalen te reingen maar helaas niet met het gewenste resultaat
de wagen heeft nog nooit een foutmelding gehad en ook de egr klep is afgesloten
waarmee ik nog het meeste resultaat geboekt heb
motor draaid goed trekt goed en start iedere morgen onmiddelijk
is er geen manier om de dieselpomp van deze wat armer af te stellen en zo ja hoe
bij oude diesels ging dit via een stelschroef maar bij deze heb ik geen idee
alvast bedankt
peter