Vectra-B Y22DTR lucht in brandstofleiding

4 reacties

Merk
Opel
Model
Vectra
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 2001
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 15-02-2006 22:24

[49480] Ik heb een probleem met een Vectra-B Y22DTR stationwagon van 2001.

Deze auto is stil gevallen toen hij voor het stoplicht stond te wachten.

De mevrouw had boodschappen gedaan, de auto gestart zonder problemen en na een kilometertje of zoiets viel hij stil bij stationair draaien.

Een collega van mij heeft daarna de retourslangen van de verstuivers vervangen omdat hier het vacuum terug liep.

Ik heb twee doorzichtige slangen gemonteerd.

1 tussen de branstofleiding vanaf de tank en het filterhuis.

En 1 tussen het filterhuis en de brandstofpomp.

Ik heb het fiterhuis tot de rand met diesel gevuld en de deksel gemonteerd.

Na het starten heb ik even bellen in de leiding vanaf de tank maar dit is na enige tijd over.

In de leiding naar de brandstofpomp blijf ik lucht houden.

Stationair na een tijdje nog maar kleine belletjes maar als ik gas geef komt er echt veel lucht door!

Ik heb er al twee andere filterhuizen tussen gehangen maar geen verschil.

1 was een gebruikte en de andere een nieuwe compleet met filterelement.

Ik heb ook de torxbout wat korter gemaakt zodat ik de deksel nog net even strakker kon zetten.

De rubber ringen van het filterhuis en borgclips van de leidingen vervangen.

De leidingen zijn ook niet beschadigd waar ze het filtehuis in gaan.

Als ik het filter er tussenuit laat is er geen luchtbelletje te zien.

Omdat er geen lucht in de toevoer zat heb ik de orginele leiding weer gewoon in het filterhuis geklikt.

In eerste instantie was de tank bijna leeg maar heb er nu zo'n 30 liter ingegooid.

Het lijkt net of de toevoer het niet bij kan houden en dat er daardoor zo'n vacuum in het filterhuis opgebouwd wordt dat er langs 1 of andere manier buitenlucht in het huis wordt gezogen.

Ik zou niet weten op via welke weg maar zo lijkt het.

Ook omdat mijn aanvoer naar het filter luchtvrij is en na het filter zit er lucht bij de brandstof!?

Er zit volgens mij toch geen opvoerpomp in de tank net zoal bij een Omega 25TD?

Ik zie er in het schema en op de TIS niets van in ieder geval.

Het lijkt mij toch niet dat er normaal gesproken lucht in die leiding hoort te zitten?

Zo, beter teveel dan te weinig info.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt,

Ed