CO-afstellen

3 reacties

Merk
BMW
Model
5-serie
Type
Onderwerp
Motor
Motorcode
1.8 pierburg 2-be
Eerste inschrijving
januari 1976
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 09-12-2006 21:24

Nadat ik veel problemen heb gehad met de 2.0 l motor die er eerst in zat.

Heb ik er een motor ingezet die uit een bmw 316 komt van bj 1983 met een pierburg 2-be caburateur.

de motor heeft nooit echt goed gelopen.

Van het ene probleem het andere van nadiesellen, hoog co-waarde 10%, uitvallen van de motor als ik voor de stoplichten sta, zeer hoog brandstof verbruik.

Ik heb gecontroleerd het ontstekings tijdstip, alle vacuumslangetjes, de bougies verdelerkap rotor heb ik vervangen, alle filters vervangen, de caburateur heb ik uitelkaar gehad de vlotter werkt goed en en de naald blijft ook niet hangen, kleppen gesteld, dit alles is gewoon goed.

Maar toch blijf ik met een aantal problemen zitten en kom ik er niet uit.

Het co-waarde krijg ik niet lager als 9.00% bij stationair toerental.

Zeer hoog brandstofverbruik.

De motor galoppeerd stationair.

En af en toe uitvallen van de motor.

Verder is het altijd starten lopen.

Wie zou mij kunnen helpen of herkend het probleem.

Met vriendelijke groeten, MICHIEL.