214 Gat in zuiger / Ontsteking ?????

8 reacties

Merk
Rover
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
14k4
Eerste inschrijving
januari 1998
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 31-12-2006 11:24

[71103] Heren.

Hetvolgende probleem.

We hebben bovenstraande auto binnengehad, waarvan zuiger 4 een gat vertoonde precies in het midden. Dus bij de bougie. Het leek geen gat van inslag door een vreemd voorwerp, maar eerder een gesmolten gat.

Nu hebben we een zuiger/bus geplaatst uit een andere motor, maar het probleem is nu dat de auto nog niet wil starten, hij verzuipt gewoon. Er zit dus iets in de ontsteking, en de vraag is dan ook, komt dit vaker voor, en kan dit de oorzaak zijn van het kapotlopen van de zuiger. Hij geeft af en toe wel teken van leven, maar na een tiental rotaties, is het helemaal over, en gaat alleen nog maar rond. Na droogstarten ( Injectors losgooien ) pakt hij wel weer even een tik, maar dan begint het verzuipen opnieuw.

De punten in de verdelerkap waren wel wat aangeslagen, maar niet noemenswaardig, ook de kabels/bougies zagen er op het oog netjes uit. Wel gaan we na nieuwjaar kap/rotor en bougies vervangen en hopen dat hij dan wel wil lopen. Maar dan blijft de vraag, of de ontsteking oorzaak is/ kan zijn van de beschadigde zuiger.

Groeten Marcel