Geplaatst: 29-03-2007 12:46
[77435] Motor wil niet aanslaan. Moet lang doorstarten en als hij dan warm is loopt ie goed en kan men hem na afzetten gewoon starten. Slaat dan wel eerste keer af maar tweede keer loopt ie goed. Bij het doorstarten komen soms de vlammen uit het smoorklephuis. Hij heeft dus flink terug slag. Gisteren heb ik hem aan de gang gekregen en heb gewooon zonder problemen 25 km gereden, nu is ie weer niet aan de gang te krijgen.
Koeltemperatuur sensor doorgemeten, bij koude motor 3,3 V op rekeneenheid, warm 0,60 V
Map sensor gecontroleerd en werkt ook gewoon. Gas klep positiesensor geeft 0,65 V in rust stand, is dus ook goed. BDP sensor geeft een goed signaal af (met scoop gemeten) Volgens autodata zou hier een 6 Volt wissel spanning gemeten moeten worden. Ik meet hier maar ongeveer 2,4 wissel ook als ie gewoon loopt. Dus hier twijfel ik over.
De bobines werken ook gewoon een is al vervangen, andere is goed. Ik hoop dat iemand al eens iets van dit gehoord heeft, ik heb nu alle sensoren zo ongeveer gecontrolleerd en zou het dus niet weten. Ook de 5 V is goed.