Geplaatst: 27-06-2006 8:50
[58929] Lagering van stuurkolom ging stuk, op het zelfde moment gingen ook de lampjes branden van ESP/BAS en ABS. Na vervanging van zowel stuurkolom, klokspring van airbag en stuurhoeksensor blijven de lampjes branden. Zekeringen 40 en 43 zijn ok. Boschtester geeft aan stuurhoeksensor niet correct initialiseren stuurhoeksensor noodzakelijk. Onmogelijk dit uit te voeren daar de fout niet kan gewist worden.Na lang proberen toch eindelijk stuurhoek kunnen testen bij links draaien uitslag tot 522° terug naar rechtuitpositie aanduiding op 0 alles OK bij rechts draaien uitslag tot 526° bij terugdraaien naar rechtuitpositie blijft de teller hangen op 62°.
Lampjes even uit geweest maar na 20 m voorwaarts rijden gingen de lampjes terug branden. Wederom dezelfde foutmeldingen. Er zijn geen fouten in het ABS circuit.
Alle info welkom
Met dank