Geplaatst: 30-06-2006 21:17
[59133] Bij een 94er micra 1300 16v automaat met een n-cvt bak doet zich een vreemd
probleem voor die ik hier nog niet gevonden/gelezen heb.
Wel andere problemen met deze blijkbaar niet al te beste versnellingsbak.
Het volgende gebeurt er.
Zowel bij koude als warme motor kan je rustig optrekken met de auto zonder rare dingen en/of problemen.
Geef je nu meer gas of volgas dan schiet het toerental flink omhoog maar snelheidsvermeerdering ho maar.... het lijkt erop alsof je met een versleten koppeling rijdt zoals bij een handbak..
Ik heb de auto niet tot mijn beschikking... dus kan niet continu ermee aan de gang.
Ik kan hem kopen maar heb geen zin in een complete dure bak revisie.
Dus misschien hier hulp om te zien of de kosten een beetje mee zullen vallen.
Ik heb tijdens de proefrit tussendoor even de koolborstels nagekeken en daarvan was er
bij 1 borstel een stukje af gebroken.
Nu weet ik niet of dit hiermee te maken heeft.
De olie was op peil maar misschien wel aan vervanging toe.
De auto heeft 63000 kilometer gelopen origineel vanaf 1994.
Misschien is het poeder van de poederkoppeling aan het verklonten zoals wel hier gelezen.
Maar wat kost zo'n geintje misschien.
Graag hulp om te zien of het interessant is om deze auto te kopen.
Bedankt vast
Marcel