Geplaatst: 12-07-2006 21:09
Betreft een plotseling optredend probleem. de auto start goed en looppt stationair perfect. Echter bij wegtrekken gaat deze na iets te zijn opgewarmd inhouden en lijkt het erop dat hij teweinig brandstof krijgt. Hier wordt op de site al; meer gesproken over dit type, k11 met luchtmassameter in gasklephuis.
Maar al onze metingen geven niet echt een fout beeld.
We hebben de gaskleppotentiometer gemeten, perfect
We hebben de temperatuursensor gemeten, perfect
We hebben de ontsteking gemeten tijdens rijden en valt niet weg
We hebben de brandstofdruk gemeten en die is ook goed (2,5 tot 3 bar) en valt ook tijdens het inhouden niet terug
e hebben de luchtmassameter gemeten tijdens rijden en die is stationair zo'n .5 a 0,8 volt. Op toeren gaat deze mooi naar 2,5 volt en zelfs ook hoger bij accellereren. maar als de motor inhoudt en niet op toeren komt, geeft de luchtmassameter ook te weinig aan. Lijkt mij logisch aangezien de motor niet op toeren komt?
We hebben toen met een fles butagas , met de slang in het luchtfilterhuis gereden en dan komt de motor goed op toeren en zien we ook het signaal van de luchtmassameter perfect meegaan.
Wie het weet mag het zeggen, maar ik zit me ondertussen suf te piekeren wat ons voor de gek houdt????????