piep/klappergeluid bij starten en uitzetten

3 reacties

Merk
Ford
Model
Focus
Type
Onderwerp
Motorcode
1.8 tdci
Eerste inschrijving
januari 2002
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 26-11-2025

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 03-05-2007 12:16

[79584] Beste Collega's

Ik heb een probleem bij een Ford Focus 1.8 tdci uit 2002, bij het starten en uitzetten komt er bij de multi riem een hard piepend en klapperend geluid vandaan, wanneer je tijdens het starten naar de multi riem kijkt (vanaf de onderkant) zie je de spanner ook heel hard heen en weer slaan.

Ik heb onderussen al het volgende vervangen:

Looprol en spanrol incl automatsiche spanner -> geen verandering

Krukaspoulie (volgens dealer ovaal) -> geen vervandering

2 massa vliegwiel -> ook geen verandering

Als ik de multi riem inspuit met wat siliconenspray is het geluid weg, daarom ook nog verschillende merken riemen geprobeerd maar dat maakt ook geen verschil.

Iemand nog enig idee in welke richting ik moet zoeken

vriendelijke groet,

Henk