Geplaatst: 03-05-2007 12:16
[79584] Beste Collega's
Ik heb een probleem bij een Ford Focus 1.8 tdci uit 2002, bij het starten en uitzetten komt er bij de multi riem een hard piepend en klapperend geluid vandaan, wanneer je tijdens het starten naar de multi riem kijkt (vanaf de onderkant) zie je de spanner ook heel hard heen en weer slaan.
Ik heb onderussen al het volgende vervangen:
Looprol en spanrol incl automatsiche spanner -> geen verandering
Krukaspoulie (volgens dealer ovaal) -> geen vervandering
2 massa vliegwiel -> ook geen verandering
Als ik de multi riem inspuit met wat siliconenspray is het geluid weg, daarom ook nog verschillende merken riemen geprobeerd maar dat maakt ook geen verschil.
Iemand nog enig idee in welke richting ik moet zoeken
vriendelijke groet,
Henk