Geplaatst: 11-12-2006 12:44
Geachte specialisten,
Ik heb hier een Renault Megane met een storing op de vervroegingsklep, in de VP37 brandstofpomp van Bosch (een electronisch geregelde verdelerpomp). De storing treedt op op de snelweg bij 120km/h, storingslampje licht op, gaat weer uit en verder geen probleem. De brandstofpomp is een goed jaar geleden vervangen, recentelijk is om dit probleem de klep zelf en de verstuiver met naaldbewegingsvoeler ook vervangen. De motor staat statisch exact op tijd. Als ik het signaal op de klep meet met de scoop tijdens rijden, valt deze op het moment van storing naar 12V, en dus geen blokspanning meer. Weet iemand misschien waar dit mee te maken kan hebben? Het is een massagestuurd signaal, dus op moment van storing komt er konstant massa op de klep uit de computer. De bedrading is reeds gecontroleerd, maar ook hieraan is niks te vinden.
Gaarne jullie bevindingen over dit probleem.
Bij voorbaat dank,
D. Bos.